sobota, 25 marca 2017

1.6 CRDI - niezawodna na łańcuchu


1.6 CRDI - nowoczesny diesel, zaskakująco udany

Budowa silnika składa się z 4 cylindrów, 16 zaworów, wtrysku common rail opracowanego przez firmę Bosch, turbodoładowania oraz rozrządu napędzanego łańcuchem (krótki okres Kia - pasek). Na rynku mamy takie odmiany silnika o mocy jak: 90KM, 115KM,116KM, 128KM.  Ergonomia pracy silnika, oszczędne spalanie oraz trwałość jednostki napędowej sprawia, że klienci z roku na rok coraz częściej wybierają ten silnik.  Główni producenci wykorzystujący motor to Hyundai i Kia. Teraz kilka słów o wadach i zaletach wybranej jednostki napędowej. Wady to niewątpliwie problemy z filtrem cząstek stałych, pasek osprzętu, uszczelka w kolektorze, świece żarowe. Zalety to na pewno brak dwumasowego koła zamachowego, rozsądne spalanie, ergonomia pracy silnika, prosta budowa. Jednostka napędowa została zamontowana w takich modelach jak: Kia (Ceed, Venga, Cerato), Hyundai ( I30, mocniejsze odmiany w IX35 czy I40). Producent zaleca stosowanie oleju 5W30 lub 10W30.                                                              
Źródło: http://goodpixcool.com/1.6+crdi+hyundai

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz