sobota, 25 marca 2017

PSA 1.6 HDI - niekłopotliwy w eksploatacji


PSA 1.6 HDI - udany silnik wysokopreżny


Budowa silnika składa się się takich elementów jak: 4 cylindry, 8 lub 16 zaworów, wtrysk common rail, turbodoładowanie. Jednostki 8 zaworowe możemy spotkać na rynku dopiero od 2010 roku. 16 zaworowe jednostki trafiły na rynek już 2002 roku. Układ rozrządu jest w postaci paska zębatego+ łańcucha(dotyczy to jednostek 16 zaworowych) oraz samego paska zębatego (8 zaworowe silniki). Jeśli chodzi o zastosowanie wtryskiwaczy to w głównej mierze występuje firma Bosch, czasami Siemens. Silnik 1.6 występuje w takich wariantach: 75KM, 90KM, 92KM, 109KM,112KM. Najbardziej optymalną i docenianą jednostką jest wersja 90 konna, która jest oszczędna, ma dobre zapotrzebowanie w części zamienne oraz świetnie nadaje się do miasta. Teraz kilka słów o wadach i zaletach silnika 1600cm3. Jeśli chodzi o wady to wycieki oleju (występują sporadycznie), awarie turbosprężarek, problemy z filtrem cząstek stałych (od 2010 r. montowany obowiązkowo), uszkodzenia wtryskiwaczy oraz ich podkładek (czuć spaliny w kabinie kierowcy). Natomiast do zalet możemy zaliczyć dużą wytrzymałość, cicha praca silnika, małe zużycie paliwa, doskonałe zaopatrzenie w części zamienne.
Na rynku oferowanych aut możemy silnik 1600 znaleźć w takich modelach jak: Citroen, Peugeot, Ford, Mazda, Suzuki, Mini, Volvo. Różnią się tylko oznaczeniami w przypadku Citroena, Peugeota to HDI, Forda- TDCI, Suzuki- DDIS, Mazda- CITD, Volvo- D
Polecam wersję 90 konną bez filtra DPF oraz 109 konny silnik 16 zaworowy.
Źródło: https://www.otomoto.pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz