Silnik 1.4TDI= hałaśliwy ale za to oszczędny
Jego początki sięgają końca XX wieku, a dokładniej
1999 roku. 3 cylindrowy silnik powstał na bazie silnika 1.9 TDI. Była to
pierwsza w historii 3 cylindrowa jednostka wysokoprężna. Jeśli chodzi o budowę
to zastosowano tutaj pasek rozrządu, 3 cylindry,6 zaworów, pompowtryskiwacze oraz turbodoładowanie. Silnik ten zadebiutował w
VW Lupo. W ogłoszeniach możemy go odnaleźć w takich autach jak: Audi A2, Seat
Ibiza, VW Polo, Skoda Roomster, Skoda Fabia, Seat Cordoba, VW Fox itp…
Tak jak każdy samochód posiada swoje zalety i wady.
Teraz kilka słów o wadach. Pierwszym i najbardziej dotkliwym elementem jest
zużycie pompowtryskiwaczy. Objawami są między innymi nierównomierna praca
silnika, palenie się kontrolki check engine, silniejsze dymienie z rury
wydechowej. Drugą wadą tego silnika jest na pewno zużycie turbosprężarki. Objawy
to spadek mocy silnika, nadmierne spalanie oleju silnikowego, gwizdy dochodzące
spod maski podczas przyśpieszania, dymienie z rury wydechowej. Trzecią wadą
silnika jest nadmierny luz na wale korbowym. W wielu przypadkach można usłyszeć
hałas stukania w pobliżu układu tłokowo-korbowego. Teraz kilka słów o zaletach.
Pierwszą z nich jest bardzo małe spalanie. Auto potrafi spalić na poziomie 4-5
L oleju napędowego na 100 kilometrów. Drugą zaletą jest elastyczność
auta.
Budowa silnika składa się z : trzech cylindrów,
głowicy z dwoma zaworami na cylinder i jednego wałka. Wszystkie jednostki
są wyposażone w rozrząd w postaci paska zębatego oraz pompowtryskiwacze (pompa
wtryskowa, wtryskiwacz) W skład silników wchodzą odmiany 70, 75 i 80
konne. Wersja 75 konna posiada turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek.
Trwałość silnika jest szacowana na poziomie 200-300 tyś km. Producent zaleca
stosowanie oleju syntetycznego 5w40.
Źródło: http://namasce.pl |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz