piątek, 24 marca 2017

3-cylindrowy 1.4 TDI PD


Silnik 1.4TDI= hałaśliwy ale za to oszczędny

Jego początki sięgają końca XX wieku, a dokładniej 1999 roku. 3 cylindrowy silnik powstał na bazie silnika 1.9 TDI. Była to pierwsza w historii 3 cylindrowa jednostka wysokoprężna. Jeśli chodzi o budowę to zastosowano tutaj pasek rozrządu, 3 cylindry,6 zaworów, pompowtryskiwacze oraz turbodoładowanie. Silnik ten zadebiutował w VW Lupo. W ogłoszeniach możemy go odnaleźć w takich autach jak: Audi A2, Seat Ibiza, VW Polo, Skoda Roomster, Skoda Fabia, Seat Cordoba, VW Fox itp… 
Tak jak każdy samochód posiada swoje zalety i wady. Teraz kilka słów o wadach. Pierwszym i najbardziej dotkliwym elementem jest zużycie pompowtryskiwaczy. Objawami są między innymi nierównomierna praca silnika, palenie się kontrolki check engine, silniejsze dymienie z rury wydechowej. Drugą wadą tego silnika jest na pewno zużycie turbosprężarki.  Objawy to spadek mocy silnika, nadmierne spalanie oleju silnikowego, gwizdy dochodzące spod maski podczas przyśpieszania, dymienie z rury wydechowej. Trzecią wadą silnika jest nadmierny luz na wale korbowym. W wielu przypadkach można usłyszeć hałas stukania w pobliżu układu tłokowo-korbowego. Teraz kilka słów o zaletach. Pierwszą z nich jest bardzo małe spalanie. Auto potrafi spalić na poziomie 4-5 L oleju napędowego na 100 kilometrów. Drugą zaletą jest elastyczność auta. 
Budowa silnika składa się z : trzech cylindrów, głowicy z dwoma zaworami na cylinder i jednego wałka. Wszystkie jednostki są wyposażone w rozrząd w postaci paska zębatego oraz pompowtryskiwacze (pompa wtryskowa, wtryskiwacz) W skład silników wchodzą odmiany 70, 75 i 80 konne. Wersja 75 konna posiada turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek. Trwałość silnika jest szacowana na poziomie 200-300 tyś km. Producent zaleca stosowanie oleju syntetycznego 5w40. 
Źródło: http://namasce.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz