piątek, 24 marca 2017

VAG 2.5 TDI czyli jednostka awaryjna.

VAG 2.5 V6 TDI

Silnik 6 cylindrowy zadebiutował już w 1997 roku w modelach takich jak Audi A8, Audi A4 czy rok później w VW Passat B5. Przedtem występował jako silnik 5 cylindrowy o mocy 115,120,140 i 174 konny m.in. w Audi 100, Volvo 850 czy VW T4. 

Konstrukcja silnika składa się z 6 cylindrów, 24 zaworów po 4 na każdy cylinder, wtrysku bezpośredniego, żeliwnego bloku, dwóch głowic, czterech wałków rozrządu i turbosprężarki. Silnik możemy spotkać w ogłoszeniach z mocą silnika 150KM, 155KM, 163KM czy 179KM. Jeśli chodzi o układ rozrządu to każdy z silników napędzany jest paskiem zębatym. Jednostka napędowa nie cieszy się dużym uznaniem wśród użytkowników ze względu na jej awaryjność. Nie jest tak wytrzymały jak silnik 1.9 TDI. Układ wtryskowy został opracowany przez firmę Bosch. 

Głównymi problemami tych silników są : wytarte wałki rozrządu, zatkana odma, wycieki oleju, nietrwały rozrząd (wytrzymuje ok. 60 tyś km) oraz problemy z elektroniką silnika głównie pompą wtryskową. Wersje po liftingowe cieszą się większym uznaniem, a są to egzemplarze o mocy 163 i 179 konni.  Atutem tych silników jest na pewno podaż w części. Wiele firm produkuje części zamienne. Kolejnym dodatkowym argumentem jest to, iż żaden z tych silników nie posiadał filtra cząstek stałych. W nowszych egzemplarzach pojawił się natomiast zawór EGR. 

Gdzie możemy spotkać silnik 2.5TDI?  w modelach Audi (A4 B5, B6 , A6 C5, A8 ), Skoda (SUPERB), VW (PASSAT B5, T4, TOUAREG) oraz VOLVO S80. 

Podsumowując. Pierwsze egzemplarze 150 konne były bardzo awaryjne. Wraz ze wzrostem mocy i z biegiem lat zaczęto eliminować niedoskonałości. Warto powiedzieć wprost silnik ten jest awaryjny. Odbiega od najtrwalszej w  gamie koncernu VAG jednostki 1.9 TDI. Kłopoty z rozrządem, odmą, wałkami rozrządu, pompą wtryskową nie przemawiają za tym silnikiem. Pozytywną stroną jest na pewno brak filtra DPF, dobre osiągi. 
Źródło: https://www.youtube.com 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz