VAG 2.5 V6 TDI
Silnik 6 cylindrowy zadebiutował już w 1997 roku w
modelach takich jak Audi A8, Audi A4 czy rok później w VW Passat B5. Przedtem
występował jako silnik 5 cylindrowy o mocy 115,120,140 i 174 konny m.in. w Audi
100, Volvo 850 czy VW T4.
Konstrukcja silnika składa się z 6 cylindrów, 24
zaworów po 4 na każdy cylinder, wtrysku bezpośredniego, żeliwnego bloku, dwóch
głowic, czterech wałków rozrządu i turbosprężarki. Silnik możemy spotkać w
ogłoszeniach z mocą silnika 150KM, 155KM, 163KM czy 179KM. Jeśli chodzi o układ
rozrządu to każdy z silników napędzany jest paskiem zębatym. Jednostka napędowa
nie cieszy się dużym uznaniem wśród użytkowników ze względu na jej awaryjność.
Nie jest tak wytrzymały jak silnik 1.9 TDI. Układ wtryskowy został opracowany
przez firmę Bosch.
Głównymi problemami tych silników są : wytarte wałki rozrządu, zatkana odma,
wycieki oleju, nietrwały rozrząd (wytrzymuje ok. 60 tyś km) oraz problemy z
elektroniką silnika głównie pompą wtryskową. Wersje po liftingowe cieszą się
większym uznaniem, a są to egzemplarze o mocy 163 i 179 konni.
Atutem tych silników jest na pewno podaż w części. Wiele firm produkuje
części zamienne. Kolejnym dodatkowym argumentem jest to, iż żaden z tych
silników nie posiadał filtra cząstek stałych. W nowszych egzemplarzach pojawił
się natomiast zawór EGR.
Gdzie możemy spotkać silnik 2.5TDI? w modelach Audi (A4 B5, B6 , A6 C5, A8 ), Skoda (SUPERB), VW (PASSAT B5,
T4, TOUAREG) oraz VOLVO S80.
Podsumowując. Pierwsze egzemplarze 150 konne były bardzo awaryjne.
Wraz ze wzrostem mocy i z biegiem lat zaczęto eliminować niedoskonałości.
Warto powiedzieć wprost silnik ten jest awaryjny. Odbiega od najtrwalszej
w gamie koncernu VAG jednostki 1.9 TDI. Kłopoty z rozrządem, odmą,
wałkami rozrządu, pompą wtryskową nie przemawiają za tym silnikiem. Pozytywną
stroną jest na pewno brak filtra DPF, dobre osiągi.
Źródło: https://www.youtube.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz