niedziela, 26 marca 2017

2.0 TDI PD- Sporo awarii, duże wydatki


Silnik 2.0 TDI PD został stworzony z myślą o zastąpieniu bardzo dobrego silnika 1.9 TDI. Początki produkcji sięgają 2003 roku. Z wynikających danych technicznych silnik ten ma lepsze parametry od słynnego tedei poprzedniej generacji. Montowano go głównie w segmencie VAG (VW Touranie, Seacie Altei, VW Passacie B5 FL, B6, Audicach A4, A6, Skoda Octavia i innych modelach..) Jednak nowa konstrukcja okazała się nie tak udana od poprzedniej. Jeśli chodzi o budowę silnika to zastosowano tutaj 8 lub 16 zaworów, pompowtryskiwacze, 4 cylindry, turbodoładowanie oraz pasek rozrządu. Na rynku motoryzacyjnym są te silniki oferowane w jednostkach o mocy 136KM, 140KM oraz 170KM. W 2007 roku koncern VAG zdecydował się na modernizację silnika. Zastąpił dotychczasowe pompowtryskiwacze zasilaniem common rail. O tym silniku będzie osobny post. Teraz skupmy się na 2.0 TDI PD. Najczęstszymi problemami jakie zanotowali użytkownicy to: pękanie głowic, uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego, usterki turbosprężarki(nadmierne spalanie oleju, zanik mocy, dymienie z tłumika),  awarie filtrów cząstek (suche i mokre), awarie pompy oleju "wałki wyrównujące" (brak smarowania skutkuje uszkodzeniem turbosprężarki i zatarciem panewek) oraz jak nazwa sama wskazuje awarie pompowtryskiwaczy (występują dwa rodzaje Bosch oraz Siemens). Oprócz koncernu VAG motor ten miał zastosowanie w takich autach jak Dodge, Jeep, Mitsubishi, Chrysler. Niska trwałość silnika nie zachęca kupujących do wybrania tej jednostki napędowej. Większość użytkowników decyduje się na odmiany po 2007 r z zasilaniem common rail.  Do zalet silnika przypisuje się dobrą dynamikę oraz jak na tą moc małe zużycie paliwa. Producent zaleca stosowanie oleju syntetycznego 5W40. 

Źródło http://www.asiaenginepro.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz