niedziela, 2 kwietnia 2017

1.8 Ecotec- popularny silnik benzynowy GM


Silnik ten zademonstrowano już w 1993 roku, gdy trafił pod maskę Opla Astry F w wersji GSI, która to rozwijała moc 125 koni mechanicznych (C18XE). Rok później można było już nabyć jednostkę 116 konną. Jeśli chodzi o budowę silnika to w każdej z odmian mamy 4 cylindrowy silnik, który składa się z komponentów takich jak: wtrysk wielopunktowy, 16 zaworów, układ DOHC, Koncern GM stworzył silnik 140 konny. Jego specyfikacja to system zmiennych faz rozrządu i natrysk oleju na denko tłoka. Najbardziej znane odmiany silnikowe to: 116KM (C18XEL, X18BXE), 125KM(C18XE, Z18XE), 140KM (Z18XER). Jeśli chodzi o rozrząd to motor ten jest napędzany paskiem. Do głównych wad silnika możemy przypisać: Awarie sterowników silnika, usterki sondy lambda, uszkodzenia przepustnicy i zaworu EGR. W starszych odmianach możemy mieć problem z czujnikami położenia wału korbowego i wałka rozrządu oraz nadmiernym spalaniem oleju silnikowego. Odmiana 140 konna boryka się z większymi problemami z elektroniką. Pomimo wad silnik jest bardzo trwały i dobrze znosi zasilanie LPG. Do zalet możemy na pewno przypisać znakomitą dostępność do części zamiennych, silnik o którym mowa jest dobrze znany mechanikom.
Motor ten możemy spotkać w takich autach jak: Opel (Meriva, Corsa C, Vectra A, B i C, Astra I, II, III, Zafira I, II,III ) oraz Chevrolet (Cruze, Orlando, Nubira, Lacetti).
Źródło: http://www.motortrend.com 

1 komentarz:

  1. Niestety na samych silnikach ja się nie znam, ale mam nadzieję, że ten w moim aucie posłuży mi na długi okres. Ja także jestem zdania, że na stronie https://motogp.pl/artykuly/awaria-turbosprezarki-naprawiac-czy-wymieniac/116578/ bardzo fajnie napisano o turbosprężarkach i co najlepiej robić jak ulegną awarii.

    OdpowiedzUsuń