piątek, 7 kwietnia 2017

1.6MPI - Jedna z najlepszych jednostek benzynowych


Historia tego silnika sięga już blisko 40-lat, kiedy to na rynku pojawiły się odmiany gaźnikowe, które miały swoje zastosowanie w takich modelach jak VW Golf II, Audi 80. Po kilku latach zmieniono zasilanie na wtrysk jednopunktowy, a od roku 1994 wprowadzono wtrysk wielopunktowy. 
Pierwszy silnik z wtryskiem wielopunktowym pojawił się w sprzedaży już w 1994 roku. Motor ten rozwijał moc 101 koni mechanicznych. Trafił pod maskę takich aut jak: Seat Toledo, VW Golf III, VW Passat B4, Seat Ibiza, Cordoba, VW Vento itd... Głównie koncern VAG. Rok później do sprzedaży trafia jednostka nieco słabsza 75-konna. Oba te silniki były wyposażone w 4 cylindry, głowicę 8 zaworową, rozrząd napędzany paskiem. Silnik ten montowano aż do 2011 roku. Trwałość silnika jest szacowana na około 400 tyś km. Jeśli chodzi o smarowanie to producent zaleca stosowanie oleju silnikowego 5w30. Na przełomie lat oprócz silników 8 zaworowych koncern VAG produkował również silniki 16 zaworowe o mocy 105KM, 110-115KM (odmiany FSI - napędzane łańcuchem rozrządu). Jednak te jednostki napędowe nie okazały się tak wytrzymałe jak 8 zaworowe silniki. Obecnie na rynku wśród ogłoszeń możemy najczęściej znaleźć odmiany 1.6 8V (101-102KM), 1.6 16V (105KM), 1.6FSI (110-115KM).
Teraz kilka słów o wadach jednostki MPI. Do głównych wad silnika zalicza się: uszkodzenia cewki zapłonowej, odkładanie nagaru na zaworach i w kanale dolotowym, awarie przepustnicy, uszkodzenia przepływomierzy, nadmierne spalanie oleju silnikowego, awarie zaworu EGR.
Natomiast zalety to: Silnik charakteryzuje się prostą budową, bardzo dobrze współpracuje z LPG, motor ten jest zaliczany do jednych z najtrwalszych jednostek benzynowych, części zamienne oraz oryginały są tanie.
W tych samochodach możemy znaleźć silniki MPI : Audi: A3 ( I, II), Audi A4 ( modele B5, B6, B7), VW: Golf ( III, IV, V, VI), Passat ( B4, B5, B6), Touran, Jetta. Seat:(Cordoba, Altea, Leon, Toledo), Skoda (Octavia) i wiele innych aut koncernu VAG z lat 90-tych.  

Źródło: http://superauto24.se.pl

5 komentarzy:

  1. Akurat ja na silnikach jak i na mechanice całkowicie się nie znam i dla mnie auto po prostu musi działać. Jak wydarzy się jakaś awaria to wtedy dzwonię do pomocy drogowej http://pomocdrogowa.lowicz.pl/ i mogę być pewna, że bardzo szybko pojawią się oni na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie ja nie znam tej jednostki napędowej i u mnie niestety ale silnik czasami potrafi mnie zawieść w najmniej oczekiwanym momencie. Ja jestem zdania, że doskonale sprawdza się na pewno wezwanie pomocy drogowej http://cukierski-auto-hol.pl/ która w doskonały sposób i bardzo szybko nas odholuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie samo posiadanie samochodu jest fajną opcją, ale jeżeli chodzi o mnie to ja również niedawno szukałam miejsca gdzie mogę bez problemów zamówić znaki drogowe. Na całe szczęście w http://drogmal.pl/ właśnie takie zamówienia nie stanowią problemu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo możliwe że tak jest ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że także bardzo ważną kwestią jest to aby mieć wiedzę która to pomoc drogowa jest godna uwagi. Zachęcam was do sprawdzenia oferty z https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/ i jak dla mnie to jest bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Proces złomowania może wiązać się z koniecznością załatwienia szeregu formalności, w tym wyrejestrowania pojazdu. Strona https://zlomujemy24h.pl/ dostarcza szczegółowych informacji na temat tego, jakie dokumenty są wymagane, co ułatwia przygotowanie się do całego procesu.

    OdpowiedzUsuń