piątek, 7 kwietnia 2017

1.9 DCI - poważne awarie, duże koszty, lepiej unikać

Historia silnika sięga 1999 roku, kiedy to silnik 1.9 DTI z bezpośrednim wtryskiem paliwa zastąpiono nową jednostką napędową z układem wtryskowym common rail o oznaczeniu DCI. Budowa silnika składa się z takich elementów jak: 4 cylindry, 8 zaworów, turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, wtrysku common rail II generacji opracowanego przez firmę Bosch, rozrządu napędzanego paskiem. Wśród ogłoszeń motoryzacyjnych możemy znaleźć takie odmiany silnika jak: 84,90,100,102,105,107,110,115,120 oraz 130 konne.
Do najczęstszych usterek można zaliczyć: zatarcie turbosprężarki, zatarcie panewek i wału korbowego, zatkania układu smarowania (pompa olejowa, przewód doprowadzający), zużycia dwumasowego koła zamachowego, uszkodzeń zaworu EGR (spadek mocy, kontrolka usterki silnika), uszkodzenia świec żarowych, problemy z rozruchem. Jednym słowem silnik wśród użytkowników nosi opinie awaryjny. Do zalet możemy zaliczyć to, że silnik jest ekonomiczny, posiada dobre osiągi i jest dobrze wyciszony. Trwałość silnika wysokoprężnego jest oceniana na 400 tyś km. Jednak w wielu przypadkach silnik ten nie dotarł do takiego przebiegu.
Silnik ten miał swoje zastosowanie w modelach: Renault (Clio, Espace, Laguna, Megane, Scenic
i odmiany Grand),  Nissan (głównie Primera), Suzuki (Grand Vitara)
Producent zaleca stosowanie oleju silnikowego 5W40.  

Źródło: http://www.forum-auto.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz