piątek, 7 kwietnia 2017

1.4 TSI - Czym większa moc tym więcej problemów

Jednostka napędowa pojawiła się w sprzedaży już w 2006 roku. Każdy z silników wyposażony jest w 4 cylindry i 16 zaworową głowicę. Oprócz tego zastosowano turbodoładowanie, kompresor, bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler oraz łańcuch rozrządu. Od 2012 roku układ rozrządu napędzany jest paskiem oraz jedną turbosprężarką. Producent zaleca stosowanie oleju silnikowego 5W40.
Jeśli chodzi o wady silnika to możemy wyróżnić: problem z trwałością rozrządu (zerwanie łańcucha oraz wadliwe napinacze), zdarzały się przypadki wypalenia tłoków, awarie pompy cieczy chłodzącej, usterki faz tzw. wariatory (klekotanie zaworów), problem ze sprzęgiełkiem magnetycznym (wersje od 140 koni w górę).  W odmianie 160-konnej dochodziło do pękania tłoków i pierścieni. Do zalet możemy przypisać bardzo dobre osiągi, nowoczesna technologia oraz niskie zużycie paliwa.
Motor montowano w takich autach jak: VW (Golf, Polo, Passat, Tiguan), Skoda (Fabia, Yeti, Octavia, Superb), Seat (Altea, Leon, Ibiza), Audi (A1,A3).
Pomimo problemów z rozrządem oraz wypalaniem tłoków silnik ten jest dynamiczny, pali bardzo mało paliwa. Wśród ofert na rynku znajdziemy warianty o mocy od 122 do 185 koni mechanicznych.
Źródło: http://autokult.pl

1 komentarz:

  1. Na samych silnikach ja niestety się nie znam i muszę przyznać, że na pewno bardzo fajnie jest wiedzieć co nieco na temat samochodów. Ja zdaję sobie sprawę z tego, że ważną kwestią są same ubezpieczenia. Zresztą jak czytałam niedawno na stronie https://kioskpolis.pl/polisa/ to teraz wiem czym jest polisa.

    OdpowiedzUsuń