sobota, 15 kwietnia 2017

2.0 D M47- innowacyjny technologicznie, nieodporny na usterki

Pierwszy motor dwulitrowy BMW zamontowano już w 1998 roku, który rozwijał moc 136 KM (modele E46 i E39) i był zasilany pompą wtryskową. Dwa lata później wprowadzono już jednostkę napędzaną wtryskiem common rail o mocy 150 koni. Wraz z biegiem lat do sprzedaży trafiły jeszcze pozostałe warianty silnika o mocy 116KM, 122KM oraz 163KM. Silnik ten produkowano aż do 2007 roku. Budowa silnika składa się z: 4 cylindrów, 16 zaworów, turbosprężarki, pompy wtryskowej lub wtrysku common rail, rozrządu napędzanego łańcuchem. Dla rozróżnienia silniki na pompie miały 1951 cm3 pojemności, a te na common rail 1995 cm3. Jeśli chodzi o smarowanie to producent zaleca stosowanie oleju 0w40.
Teraz kilka słów o awaryjności tego silnika. Do najczęstszych możemy zaliczyć: awarie pomp wtryskowych, uszkodzenia klap układu dolotowego (odpowiadają za zmianę geometrii), awarie kół pasowych, przypadki zużycia turbosprężarek (zbyt rzadka wymiana oleju), przypadki pęknięcia wału korbowego, zużycie osprzętu (wtryskiwaczy, dwu masy). Do zalet możemy przypisać: znakomite osiągi, przyzwoite spalanie, innowacyjność technologiczną.
Motor znalazł swoje wykorzystanie w takich autach jak: BMW(seria 1,3,5,X3), Land Rover Freelander, Rover 75, MG ZT. W BMW zastosowano dwa warianty o oznaczeniach 318d, 320d. Oba te silniki są tej samej konstrukcji. Różnica polega tylko na osprzęcie silnika i osiąganej mocy przez wybraną jednostkę napędową.
Wśród ogłoszeń oferowanych na portalach motoryzacyjnych dominują odmiany 116KM,136KM oraz 150KM. Warto poszukać zadbany egzemplarz 116 konny lub 150 konny. 

Źródło: https://imged.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz